Ida

Ida Lod, musik- och scenkonstnär, fick några frågor och svarade så här:

Vad tycker du är roligast att göra?
Dansa och träffa mina vänner

Vad brukar du klaga på?
Att jag inte går och lägger mig i tid.

Varför tycker du det är intressant att jobba med barn och unga?
För att barn och unga oftast är väldigt ärliga och nyfikna

Varför är det viktigt att engagera sig i stadsutvecklingsfrågor?
Vi är alla medskapande, vi skapar staden tillsammans och det är viktigt att förstå detta och uppleva det på riktigt.

Vad tänker du om Backaplan?
Jag tänker att det är en plats full av bilar, parkeringsplatser och affärer. Ganska stressig plats långt ifrån natur och lugn och ro. Det skulle vara spännande om det kunde bli en plats som inbjuder till att stanna upp en stund, möta andra människor och känna inspiration i vardagen.

Vad gör du just nu, hösten 2016, mer än det här projektet?
Just nu bor jag i Stockholm och spelar i en föreställningen Guldet på Stockholms stadsteater. Jag arbetar också med en föreställning som jag själv skrivit som heter Ofelia re-versed. Då och då har jag också workshops med människor som vill utveckla sin kreativitet genom röst och rörelse.

Kommentera

