Elin

Några frågor till Elin Flognman, smyckekonstnär:

Vad tycker du är roligast att göra? (Välj en sak)
Utöver att jobba med min egen konst gillar jag att gå på loppis och att riva saker med kofot (fast inte på samma gång).

Varför tycker du det är intressant att jobba med barn och unga?
Jag tycker inte att det är speciellt intressant att jobba med just barn och unga. I min egen konst har jag hela tiden en sökan efter något allmänmänskligt. Därför är det intressant att arbeta med människor, oavsett ålder.

Vad tänker du om Backaplan?
Det är som en samling kulisser. Naturen finns inne där mellan klossarna. Inne finns den välbekanta konsumtionsmiljön, ute är det mer vilset på väg till bilen på parkeringen eller spårvagnshållplatsen. Miljön bjuder på tvära kast mellan högt och lågt, guld och skit.

Vad gör du just nu, hösten 2016, mer än det här projektet?
Jobbar i ateljén med guldpotatisar och smörknivar, leder kvällskurs i silversmide.

Kommentera

